Honlap, felhasználói értékelések, online elérhetőség, átlátható módon feltüntetett árak és díjak azok a kritikus tényezők, amelyek a legtöbbet nyomják a latban, amikor a magyarok kisvállalkozót választanak.
 
Az MTI-nek küldött felmérésben kiemelik, hogy mára a szolgáltatókeresés gyakori terepévé a világháló vált: a válaszadók 54 százaléka online kutakodik, és mindössze 21 százalékuk lapozgat helyi kiadványokat. Az NRC kutatása szerint a megkérdezettek többsége (57 százalék) családi és baráti ajánlásokra is támaszkodik.
 
A választ adók 55 százalékának elsődleges szempont, ha a szolgáltató feltünteti tarifáit az online felületén. A válaszadók 40 százalékának fontos, hogy online is tudjon rendelni terméket, szolgáltatást egy kisvállalkozástól. A megkérdezettek többsége nem azt a szolgáltatót keresi fel, amelyiket legelőször megtalálja, 54 százalék több lehetőséget is mérlegel az első kapcsolatfelvétel előtt. A magyar kkv-k számára komoly kihívást jelent, hogy a megkérdezettek 90 százaléka gyorsan, legkésőbb egy napon belül szeretne választ kapni a megkeresésére.
 
Klenovszki János, a kutatást készítő NRC ügyvezetője a közleményben kiemelte: a netes jelenlét ma már nem versenyelőny, hanem alapfeltétele egy kisvállalkozásnak az életben maradáshoz.
 
A 800 fős - a magyar internetezőkre nem, kor, végzettség és lakóhelytípus szerint reprezentatív - kutatásban 18-65 év közöttieket kérdeztek meg online kérdőíves módszerrel.